Gå videre til hovedindholdet

Søndag, bryst, triceps, biceps og lidt mere mad:-)

Morgenmaden i morges(eller skulle man sige hver morgen:-)) Faktisk er det klart det bedste måltid på dagen.
40 g grovvalsede havergryn
1 dl skummetmælk
1/2 æble(pink lady)

Proteinpulver, blandet med vand. Favoritten er pt. Fersken/appelsin fra bodylab.
 Det betyder ikke at vi ikke har andre mærker i huset. Der er også optimum Nutrition, fra bodystore.dk
 Hvor jeg også køber Mit BCAA  af mærket aminoX, smagen i denne her er Fruit punch. Sød, syrlig og ret kvalm. Næste potion står på smagen Green apple.
Det er faktisk ikke fordi jeg drikker uanede mængde af proteinpulver. Jeg drikker et scoop til min morgenmad og så igen lige efter træning. BCAAén drikker jeg lige før træning eller under fastede cardio.
Sådan noget BCAA har den vildeste farve og smagen er meget intens. Faktisk skyller jeg den ned i en køre. For så er det først bagefter at smagen af de der kunstige syltede røde kirsebær man får i drinks kommer frem.

Jeg kom til at tænke på gårsdagens indlæg om proteinkugler, at jeg lige ville fortælle lidt om det der kokosmel som intet har at gøre med det vi danskere normalt forbinder med kokosmel. For det kokosmel man normalt tænker på er det der revne noget. Og det jeg bruger i opskrifter er Rigtig mel med et helt anden næringsindhold..

Jeg fandt lige en pakke alm kokosmel frem og næringsindholdet i 100 g. alm kokosmel ser således ud.

100 gram indeholder

650 Kcal
6 g protein
9,5 g kulhydrat
61 g fedt.

100 g af det kokosmel som jeg bruger i opskrifter har følgende næringsindhold

100 gram indeholder

187 Kcal
20 g protein
4 g kulhydrater
10 g fedt

Desuden er der 61% fibre i det her kokosmel. Og ingen gluten. Det er forholdsvis dyrt. Men man bruger også meget mindre af det.

Ud over mit indkøb af kokosmel købte jeg også
 Sorte bønner og Butterbeans, begge er gode proteinkilder og har et forholdsvis lavt kulhydrat indhold. De er gode i mine frokost salater og især butterbeans er vanvittig gode at lave Humus af.
 Det er lidt løgn at jeg købte mandelmel igår, for jeg købte det faktisk i Paris i efteråret. Det er latterligt billig dernede. Og jeg bruger det også ofte i mine opskrifter på sunde snack.
 Sukrin og sukrinflormelis blev også indkøbt. Efter min mening er det noget af det kunstige sødemiddel med bedst smag. Dog har det en lidt "kold" smag.
 Impulskøb blev tørrede kirsebær og æbletern. Tænker de vil gøre sig godt i proteinpandekager på højdage..
Og nå ja, så var der tilbud på Cult og One energidrik i rema1000 til 5 kr pr stk...

Træningen idag var bryst, triceps og biceps. Jeg ved ikke lige, men jeg er ikke specielt glad for at træne især biceps. Sikkert fordi jeg er så latterligt slap..

Ellers står den kommenden uge på træning, arbejde som jeg glæder mig usandsynligt meget til. Altså jeg elsker jo mit arbejde, men når vi får nye dyr hjem som vi gør i den kommende uge er alting bare lidt sjovere. Vi får kongepythons, bullfrogs, anoler og så har jeg bestilt en fin lille skorpion hjem til mig selv. Derudover får vi de smukkeste Cryptelytrops Venustus hjem. Det er en giftslange som jeg er meget spændt på at arbejde med. Har fundet et billede som jeg synes i skal se

Slangen er selvfølgelig ulovlig i Danmark, men eftersom vi har tilladelse til hold af disse dyr kan vi importere disse. Selvfølgelig skal jeg også mødes med søde venner og hygge. Vejret for tiden, indbyder jo faktisk til hygge og putte i sofaen under dynen med loverboy. Mon ikke også der er tid til det:-)

Go søndag

Kommentarer

  1. Spændende blog:) men hvad er grunden til at du vælger proteinpulver om morgenen? Og hvor mange kcal tror du, at du får indenbords om dagen?

    SvarSlet
  2. Hej

    Altså grundlæggende er det jo ikke mig selv der lægger min kostplan men Kine Krøs som har denne blog. http://fitnesskine.wordpress.com

    Jeg har dog en ide om at grunden til at jeg spiser proteinpulver til morgenmad er at jeg skal have en ret stor mængde protein i løbet af dage for at kunne opbygge muskler. Så jeg får jo faktisk protein til alle mine måltider. Og ikke mindst holder protein sulten lidt for døren.

    Jeg får ca. 2000 kcal om dagen pt. Og så har jeg jo en ugentlig spisedag hvor jeg spiser godt igennem. For at holde stofskiftet oppe. For 2000 kcal for en som træner hver dag og er fyskisk aktid på arbejde er jo lige i underkanten. Meningen er at vi får fundet et leje hvor kroppen har fundet ud af den nye kostplan og så derefter ændre på den. Jeg har jo heldigvis lang tid til at opbygge lidt mere muskelmasse og komme af med overskydenen fedt.

    Tak fordi du gav dig tid til at kigge forbi og stille spørgsmål:-)

    KH

    heidi

    SvarSlet
  3. det er også en glimrende kost plan.
    jeg køre os low carb for tiden og den holder mig mæt hele dagen og mit stofskifte tager af mine fedt depoter.

    hilsen caroline

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag fra denne blog

Amerikanske Brownie

Den her opskrift har jeg lave mange gange, og den er skøn. Sprød udenpå, sej indei. Lige som en brownie skal være. Det sjove ved dem, er at man skal bage dem i muffinforme. Så er de portions anrettede helt fra starten af. Altså bortset fra at jeg kan spise mere end en.. Du skal bruge: 100 g mørk chokolade 200 g Smør, i tern 400 g sukker 4 æg 1 stang vanille 160 g mel 100 g mørk chokolade i små stykker 100 g lys eller hvid chokolade friske hindbær Sæt ovnen på 160 grader. Smelt 100 g mørk chokolade over vandbad, sæt til side i 15 min.  Rør sukker og det kolde smør lyst og luftigt Smør, masser af smør Når det er pisket godt, tilsættes et æg af gangen, pisk godt imellem hvert æg.  Tilsæt den lunke chokolade, rør grundigt  Tilsæt mel og til sidst tilsættes det hakkede chokolade  Dejen er sjov silkeblød og ret luftig  Put en lille tsk. fuld af dejen i en GODT smurt muffinform, læg et hindbær ned i dejen. Tilsæt igen en tsk. fuld dej. De skal

Telefonsælger, ost og kaffe

Og ikke nødvendigvis i den rækkefølge:-) For det første har vi fået nyt tastatur. Så nu kan jeg skrive KKKKKKK lige så tosset som jeg vil. Da vi var til Birthe og Annes blogtræf i vejen, Fik vi de her skønne oste. Jeg skyndte at spise dem og måtte bare have mere af den her. Castello, reseve præst, hedder den. Den er super lækker, lidt af prima donna. Men på sin helt egen måde. Jeg har købt den et par gange. Og i sidste uge var den på bud i vores Føtex Food, hvor man kunne få 2 for 35 kr. Den er vanvittig god til et ostebord.  Og Den anden dag da jeg lige var på tanket for at købe en morgenbolle, så jeg denne her starbucks Qandi latte caramel flavour sag. Og nu er det jo ingen hemmelighed at jeg er ny ud i kaffen. Og at det skal være sødt og ikke smage voldsomt af kaffe. Er du helt vild den er god. Så er der det her med den der telefonsælger.  Jeg ser mig selv som et forholdsvis åbent og venligt menneske. Normalt også over for telefonsælgere...  Men, den anden dag

Godt Nytår og en konkurrence

Håber i alle havde en god nytårsaften. Det havde vi. Vi var i gode venners lag, med masser af hygge og god mad i rigelige mængder. Vi fik hjorte carpaccio skudt af naboen til forret, Dernæst stod den på ryg fra samme dyr:-) og til dessert havde jeg lavet  Lones Bourbon tærte , som var intet mindre end formidabel. Nå men det er jo faktisk ved at være et år siden jeg startede bloggen. Og det skal selvfølgelig fejres med en konkurrence:-) Jeg har haft gang i en god chilidyrkning sidste år. Og nu har jeg jo fået mig et drivhus, så de små planter kan tage endnu mere af min tid.  Det her er de "overskudsfrø" af Chili, tomater og en enkelt agurk.  De står bare og venter på lidt kærlighed i form af jord, varme og vand.  Og som du måske kan ane, er det ikke de almindelig tomater som min interesse har fanget.  Her er "black Cherry", "pineapple" og "black from Tula" at finde  Og Chilier er simpelthen fantastiske små planter. B